Vyrtuální prohlídka

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29
4/2025 Veřejná vyhláška - Finanční úřad a daň z nemovitých věcí na rok 2025
30
5/2025 Kalkulace cen pro vodné za rok 2024
1 2 3
Sběr nebezpečných odpadů 2025
4
5 6
6/2025 Návrh závěrečného účtu Svazku obcí mikroregionu Střední Haná za rok 2024
7 8 9 10 11
12
7/2025 Návrh závěrečného účtu obce Stříbrnice za rok 2024
13 14 15 16 17 18
XI. Hanácká Kojetínská DESÍTKA
19 20 21 22 23 24
Střední Hanou na kole 2025
25
26 27 28 29 30 31 1
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí          14:00 - 17:00 hod
    Úterý  10:00 - 12:00 hod
    Středa  14:00 - 17:00 hod
  2. Telefonické podání: 581 767 282
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu obec.stribrnice@seznam.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad, Stříbrnice 91, Kojetín, 752 01.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě ve Stříbrnicích, Stříbrnice 91, Kojetín, 752 01 v úředních dnech a hodinách:

Pondělí          14:00 - 17:00 hod
Úterý  10:00 - 12:00 hod
Středa  14:00 - 17:00 hod

Telefonické podání: 581 767 282
Poštou na adresu Obecní úřad, Stříbrnice 91, Kojetín, 752 01
Elektronicky na e-mail: obec.stribrnice@seznam.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: y7gawhh
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad, Stříbrnice 91, Kojetín, 752 01
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka

 Sazba

hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)

150 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4) - jednostranně

1,50 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4) - oboustranně

2 Kč

poplatek za hlášení

20 Kč

paušál provozních nákladů (materiál, energie) 30min.

50 Kč

ostatní náklady

dle skutečně
vynaložených nákladů

Formuláře